بسم الله الرحمن الرحیم

تردید در صداقت

مریوان:رئوف سعیدیان

التحیات لله

السلام علیک ایها النبی و رحمه الله و برکاته

در آستانه سالگرد رحلت نبی مکرم اسلام (ص) اتفاقات تاسف باری روی داد که کالبد شکافی زمینه ها و علت های پیدایش چنین رخدادهایی توسط غرب و تاثیرات آن بر جامعه اسلامی بسیار لازم و ضروری می باشد.

مرورشیوع شایعه دروغین آخرالزمان 2012و توجه به فضای سنگین ایجاد شده در ممالک اسلامی در سایه باورپذیری این اتفاق سیاسی، درسها ، عبرتها وفرصت های فراوانی پیش روی نکته سنجان مسلمان قرار می دهد.در این تحلیل و مرور، نکات و واقعیات تلخی از وضعیت نابسامان و آشفته جامعه اسلامی ظاهر می گردد که جای بسیار تاسف و تدبر دارد و واقعیات بسیار تلخی از جامعه مسلمان و میزان شناخت و عقلانیت آن جامعه را بازگو می نماید.با نگرش بر انعکاس این شایعه دروغین و وحشت بسیاری از زنان و مردان مسلمان در منطقه ما که به عینه نمود آن ، در آن چند روز  دید ه می شد می توان به واقعیت های موجود پی برد واقعیت هایی تلخ که لازم است هر اندیشمند مسلمانی آن ها را مورد تحلیل و دقت  قرار دهد.

شایعه دروغین پایان دنیا که گستردگی آن به گستردگی تمامی جهان بود و تمام اندیشه ها را تسخیر خود نمود از پیشگویی های فردی مرموز به نام میشل نوستراداموس پزشک یهودی الاصل و اهل فرانسه در قرن 16 میلادی بود این پزشک یهودی که اهل جادو و جنبل نیز بود نظریه های متعددی ارائه داده است که با تطبیق آن بر حوادث رخدادها، ذهن بسیاری را به سوی خود جذب نموده است وی در نظریه پایان دنیا خویش با تمسخر و توهین عقاید مسلمانان را تخریب می نماید.

این پیشگویی های نوستراداموس در سالهای اخیر خوراک رسانه های سینمایی و فراماسونری غرب قرار گرفته و به بهانه های مختلف سیاسی در فواصل زمانی دستاویز قرار می گیرد مثلا هم اکنون ادعا دارند که پیشگویی جدیدی از نوستراداموس یافته شده که ایران را محور شرارت دانسته است و گفته است که ایران باعث نابودی دنیا خواهد شد.

در نظریه اخیر وی که حتی ناسا با آن همه پیشرفت به تبع سیاست غرب به نوعی از آن حمایت کرده بود قرار بود سه روز زمین در تاریکی فرو رود و حیات بشر خاتمه یابد بجز صاحبان قدرت که محفظه هایی برای خود ساخته و رهایی می یابند.

متاسفانه در آن روزها وقتی در شهر می گشتی آثار این وحشت در رخسار مسلمانان شهر دیده می شد بسیاری توبه نامه خویش را نوشته و مایوس و ناامید و اسفناک در کنجی خزیده بودند.

خوانندگان گرامی به راستی همه این اتفاقات و اتفاقات دیگر از این دست بسیار جای تاسف دارد.تاسف از این که آموزه های اسلامی از میان ما رخت بربسته و به حرف یک فرد دروغگو و دشمن اسلام اطمینان و یقین پیدا می کنیم ؟چه تاسفی بیشتر از این؟چه تاسفی و خطری خطرناک تر از این که برخی از ما مسلمانان به تبع غربیان ترسو پیام های رسول خویش را پشت گوش انداخته و مومن به سخنان چرند یک یهودی شدیم؟مگر کفر و شرک چیزی بغیر از این چیزی دیگر می تواند باشد؟

قبل از آن که به بیان درسها و عبرت های این پندار موهوم بپردازم جا دارد به کتاب آسمانی خویش که یقینی و شکی در آن نیست و به سیره رسول صادق(ص) خویش نگاهی بیفکنیم و از کردارها و رفتارهای خویش که نزدیک به کفر و شرک شده اند پشیمان و توبه نماییم.

قرآن کریم در این مورد می فرماید:«یسئلک الناس عن الساعه قل انما علمها عندالله و ما یدریک لعل الساعه تکون قریبا»/ای پیامبر مردم درباره قیامت از تو می پرسندبگو علم آن نزد خداست و چه می دانی شاید رستاخیز نزدیک باشد/احزاب 63

با وجود این ابلاغیه و دستورالعمل و پیام صریح باز هم ما مسلمانان آن را باور نکرده و شایعه نوستراداموس را از گفتار رسول الله(ص)بالاتر دانستیم به این معنی که او پایان دنیا را  می داند ولی پیامبر نمی داند.پنداری بسیار خطرناک که مسلمان باید جدا از آن پرهیز نماید تا عملش دچار حبط و نابودی نشود.«یا ایها الذین آمنوا لا ترفعوا اصواتکم فوق صوت النبی ولا تجهروا له بالقول کجهر بعضکم لبعض ان تحبط اعمالکم و انتم لا تشعرون/حجرات2»

خوانندگان گرامی قیامت نامهای فراوانی دارد که از مهمترین آنها یوم الساعه می باشد که در قرآن کریم 48 بار و یوم الدین12 بار و همچنین یوم القیامه 70 بار ذکر شده است از خصوصیات وقوع قیامت مخفی بودن آن است خداوند در آیه 187 اعراف به بیان ویژگی های قیامت می پردازد و می فرماید:

«یسئلونک عن الساعه ایان  مرساها قل انما علمها عند ربی لا یجلیها لوقتها الا هو ثقلت فی السموات والارض لا تاتیکم الا بغته یسئلونک کانک حفی عنها قل انما علمها عندالله و لکن اکثرالناس لا یعلمون»

همواره درباره قیامت از تو می پرسندکه وقوع آن چه وقت است بگو دانش آن فقط نزد پروردگار من است غیر او آن را در وقت معینش آشکار نمی کند تحمل آن بر آسمان ها و زمین سنگین و دشوار است جز به طور ناگهانی بر شما نمی آید آن گونه از تو می پرسند که گویا تو از وقت وقوعش به شدت کنجکاوی کرده ایی بگو دانش آن فقط نزد خداوند است ولی بیشتر مردم نمی دانند .

آری برابر این آیات شریف قیامت ناگهانی و مخفی ست و تنها خداوند از چند و چون آن آگاه است و خداوند درباره قیامت ،پیامبران و پیامبر و فرشتگانش را آگاه ننموده است.

با این و جود ما مسلمانان هم به خود و هم به آموزه های دینی خویش جفا نموده و همه چیز را قربانی سیاست های غرب نمودایم.

از نشانه های دیگر وقوع قیامت که رسول صادق و مصدق به آن بشارت داده است ظهور مردی از اهل بیت(ع)می باشد که نیامده برخی از مسلمانان به آن پشت پا زده و گفتار مقتدایشان را فراموش کرده و به شایعه ایی یهودی باور کردند.برابر احادیث شریف همانا ظهور مردی از اهل بیت پیامبر،همنام وی، از فرزندان علی بن ابی طالب . که مهدی نامیده می شود و زمامداری مسلمانان را بر عهده خواهد گرفت و عیسی در هنگام نزول به امامت او نماز می خواند از اتفاقات مسلم آخر الزمان می باشد.

-«روی ابوداود فی سننه من طریق عاصم بن ابی النجود عن ابی زرعه عن عبدالله بن مسعود عن رسول الله«ص» قال لو لم یبق من الدنیا الا یوم لطول الله ذلک الیوم حتی یبعث فیه رجلا منی او من اهل بیتی یواطی اسمه اسمی»

اگر از دنیا جز روزی باقی نمانده باشد خداوند آن روز را به درازا می کشاند تا خداوند در آن مردی از من /اهل بیت من را برانگیزد که  همنام من است.      بخاری در باب نزول عیسی بن مریم از ابی هریره روایت کرده که پیامبر«ص» فرمود« کیف انتم اذا نزل ابن مریم فیکم و امامکم منکم»حال شما چگونه است آن گاه که پسر مریم میان شما آید و پیشوایتان از خودتان باشد.

مسلم  نیز در کتاب ایمان از ابی هریره همانند این حدیث را آورده است باز هم از ابی هریره روایت کرده« کیف انتم اذا نزل ابن مریم فیکم فامکم منکم» و در آن کتاب تفسیر ابن ابی ذئب راوی حدیث هم ذکر شده،  فامکم بکتاب ربکم تبارک و تعالی و سنت نبییکم«ص»

باز هم مسلم در صحیح خود از جابر روایت کرده که از پیامبر شنیده که فرمود: «لا تزال طائفه من امتی یقاتلون علی الحق ظاهرین الی یوم القیامه قال فینزل عیسی ابن مریم فیقول امیرهم تعال صل لنا فیقول لا ان بعضکم علی بعض امراء تکرمه الله هذه الامه /گروهی ازامت من همچنان در راه حق مبارزه می کنند تا این که عیسی بن مریم نزول می کند امیرشان به او می گوید بیا جلو برایمان نماز بخوان عیسی می گوید:نخیر برخی از شما بر برخی دیگر فرمانروا هستید خداوند این امت را احترام نهاده است.

آری ما مسلمانان این پیام های آشکار و یقینی را فراموش و معتقد به تبلیغات و دسیسه های غربی یهودی شدیم.باز هم بسیار جای تاسف دارد.

درسها و عبرت ها

درس اول

چرا در صداقت و امانت داری خویش تردید نداشته باشیم  که در صداقت قرآن و رسول الله (ص) تردید کردیم درحالی که امت و جامعه پرورش یافته رسول خدا به تمامی گفتار و کردار او را عین حقیقت پنداشته و همچون روز روشن با آن مواجهه می شدند.

یاران رسول خدا هزارو چهارصد سال پیش که خبری از علم و تکنولوژی نبود پیام های علمی پیامبر را با این که درک نمی کردند  درست و واقعی می دانستند

عبدالله بن مسعود از ابی هریره روایت می کند و می گوید رسول خدا (ص)که صادق و مصدوق است برای ما فرمود«ان احدکم یجمع خلقه فی بطن امه اربعین یوما نطفه»/آفرینش هر یک از شما در شکم مادرش تا چهل روزبه صورت نطفه است

وقتی پیامبر این سخن را فرمود برای آنها خیلی عجیب و غریب بودچون هیچ دلیلی در آن زمان برای صحت آن وجود نداشت.این برای آنها یک چیز خیالی ست که هیچ ارتباطی با آن ندارند ولی او صادق و مصدوق است پس چگونه او را تصدیق و باور نکنند/اخلاق مومن 2 ص 101

آیا با این و جود بسیاری از ما که تحت تاثیر تبلیغات رسانه های کافر قرار گرفته ایم نباید  بار دیگر ایمانمان را تجدید کرده و مسلمان راستین شویم و عبرت های لازم را از این اتفاق بگیریم.

درس دوم

در سالگرد رحلت پیشوای خویش که کوچ ظاهری او به دیار باقی ست باید در هجر و دوری آموزه های دلنشین و حیات بخش وی به سوگ بنشینیم چون رحلت واقعی اینجاست رحلت واقعی در فراموشی پیام های وی و ترجیح دیگر پیام ها بر آن است رحلت ولقعی در بلند نمودن صداها و فریادها بر گفتارهای اوست

درس سوم

در این شایعه شوم مشخص گردید که چقدر قرآن در میان ما مسلمانان مهجور است و تحقق تصویر قیامت را به عینه دیدیم  آن جا که قرآن بازگویی واقعیتی تلخ نموده و پیامبر را به تصویر کشانده که از امتش شکایت می کند:

سوره فرقان/آیه30 (وقال الرسول یا رب ان قوم اتخذوا هذا القران مهجورا)و پیامبر گوید پروردگارا قوم من این قرآن را رها کردند. به راستی تصدیق این شایعه هالیودی و فراماسونری نمود عینی مهجوریت قران و رهاسازی آن بود و پشت گوش انداختن آموزه های قرآن و عمل به غیر آن که گناهی نابخشودنی و بزرگ بود.جا دارد به خود آمده و مواظب دسیسه های شوم دشمنان باشیم.

درس چهارم

دشمن با این دسیسه ها احتمالا می خواهد ما را سبک و سنگین نموده و برای دسیسه های بزرگتری آماده نماید و سلطه و قدرت و بالا دستی خویش را به ما اثبات نماید. به راستی بیداری ذهنی لازم است  بی شک سیاست های گسترده غرب روز به روز دام هایش را برای ما می گستراند با این وضع پیروزی حتما از آن اوست دشمن با این شایعه ها می خواهد میزان تاثیر گذاری ماهواره ها و رسانه های خویش را بر جهان و میزان موفقیت خویش درکنترل ذهنی انسانیت سنجیده و وقت مناسب را برای پیاده سازی توطئه ها و نظم های نوین مشخص نماید.

درس پنجم

مساجد،مدارس و تبلیغ گاه های ما در مقابل جنگ نرم دشمن به کندی عمل نموده و در تسخیر و تثبیت و جذب اندیشه ها و رشد آنها بسیار عقب هستند مساجد ما هویت خویش را از دست داده و مبلغین ما همه چیز را  رها نموده و توانایی  نفوذ عمیق و همه جانبه  را از دست داده اند لذا رسانه ها گوی سبقت را از ما ربوده و در نفوذ به ذهن ها پیش قدم شده اند و ما را به جا گذاشته اند.

این نشان داد که جامعه ما در معرض تهدید و بسیارآسیب پذیر است.این ها همه آژیر خطری ست که ما را به هوشیاری فرا می خواند تا به فکر سرمایه های انسانی خویش بوده و آنها را ارج نهاده و احترام بگذاریم و فرصت های باقی مانده را هم چنان از دست ندهیم

درس پایانی

جا دارد در سالگرد رحلت رسول(ص) شفیق خویش بار دیگر تعهد خویش را تازه و میثاق لا اله الا الله و محمد رسول الله را تجدید نموده و لباس جهاد پوشیده و به جهاد کبیر که جهاد به وسیله آموزه های قرآنی ست بپردازیم.

«فرقان52/فلا تطع الکافرین و جاهدهم به جهادا کبیرا/پس کافران را اطاعت مکن و به وسیله این قرآن با آنان مبارزه و جهاد کن، جهادی بزرگ»

قرآن کریم همواره با جریان کفر و شرک مبارزه کرده و اطاعت از کافران  و تن دادن به خواسته های کفرآمیز آنها را حرام می داند این آیه شریفه اطاعت از کافران را در هر موردی تحریم کرده است در این آیه جهاد فکری به وسیله قرآن زمینه استقلال سیاسی دانسته شده است (تفسیر همراه ج 2 ص117)

بنابراین می طلبد مبلغان مذهبی نسبت به دسیسه های دشمن هوشیار بوده و افکار عمومی مسلمانان را که در معرض آسیب هستند به وسیله جهاد فکری و با آموزه های قرآنی بیمه نمایند تا در حوادث آینده و در مقابل دسیسه های صهیونیسم بیشتر از این دچار تردید و قربانی نگردند که وظیفه حفظ این سرمایه ها بر عهده رهبران دینی که ادامه دهندگان راه پیامبر ند می باشد و این مسئولیت بزرگی ست که در قیامت از نحوه انجام آن سئوال خواهد شد.