همسران بهشتی/زنان بهشتی/حورالعین/عشق در بهشت/نعمتهای بهشتی/آمیزش و لذت جنسی در بهشت/ویژگی های زنان ب
همسران بهشتی
حورالعین
همنشینان همیشه عاشق
نویسنده:رئوف سعیدیان
همسران بهشتی
حورالعین
همنشینان همیشه عاشق
نویسنده:رئوف سعیدیان
احکام در خانه
احکام فقه شافعی
آموزش غیرحضوری احکام به روش پرسش و پاسخ
قسمت اول
«احکام آبها/وضو/غسل/تیمم/نجاست/نمازهای فرض و سنت/نماز سفر/نماز جمعه/نماز میت/نماز جماعت
گردآورنده : رئوف سعیدیان
احکام در خانه
قسمت دوم
«روزه/زکات/حج/معاملات/نکاح/مجازات/سوگند»
رئوف سعیدیان
شکوه سکوت
نجواهایی از سر دلتنگی
رئوف سعیدیان
دل در برم چو کعبه دیار محمد است
همچون مدینه سینه حصار محمد است
آن نکهتی که تازه دماغ بهشت از اوست
بوی گل همیشه بهار محمد است
در باغ شبنمی که به رخساره گل است
از قطره های گرم عذار محمد است
رضوان ز باغبانی فردوس فارغ است
بر هر گل زمین که قرار محمد است
«سیلای نسفی قرن یازده و دوازده»
غلبه بر ترس دانش آموز هورامانی/تجربه کلاس درس
آن لحظه هاي نخستين مهر ماه سال تحصيلي 90/89 هرگز از يادم نخواهند رفت . در اولين روز سال تحصيلي با تشكيل جلسه ي شوراي معلمان كه توسط آموزشگاه به منظور تقسيم پايه ها برگزار گرديد بعد از اظهار نظر هايي بنده به عنوان آموزگار پايه ي اول كه تجربه ي 4ساله از تدريس اين پايه را داشتم انتخاب شدم .
کومسا برگزار می شود
فردا ۴۵ بهار است جمعه مراسم کومسا بار دیگر برگزار می شود اردیبهشت خود را نمایان کرده است و مردم کوشا و متدین هورامان بار دیگر وفاداری خویش را با پیر و مرشد بزرگشان اعلام می دارند فردا هورامان حال و هوای دیگری دارد مردم دسته دسته جشن ۴۵ بهار را که به کومسا شهرت دارد برگزار می کنند
آری فردا هورامان حال و هوای شگفت انگیزی دارد چه زیباست وفاداری چه زیباست عشق یک ملت به مرشدشان
رنگین کمان اندیشه
به بهانه روز معلم روز زیبائی ها
اردیبهشت، بهشت گل است رقص رنگها چه بشارت هایی که با خود نمی دهد شقایق رازهایش را با بلبل در میان می گذارد و نرگس نشانه های انتظارش را نمایش می دهد باران هر آن رخسار خرامان گلها را نوازش می دهد و رنگین کمان، چشمان تیز بین و معصوم کودکان را به خود خیره می نماید.همه جا بوی آفرینش و پرورش می دهد یک جا شکوفه به زنبورهای سرگردان شیره می دهد و یک جا درختان به بار نشستنشان را فریاد می زنند همه جا و همه چیز از شکفتن خبر می دهد امنیت روانی عمیقی در شعور کیهان و طبیعت حاکم است عشق موج می زند و همه یکدیگر را در رشد نمودن یاری می رسانند.
ساله ی تازی تا موباره که بو
هه میشه به شادی و وه شی ژیودی
تو فکر نکن سکوت من ذکر فراموشی توست
بدان که هر لحظه دلم در همه جا به یاد توست
چنین گفت پیرشالیار
معرفت پیر
با سخنان و گفتار پیران مکتب هورامان سالمان را اغاز نماییم
هم معرفت هم هدیه
کتاب چنین گفت پیرشالیار
سال را با معرفت پایان و با معرفت آغاز نماییم
قصه ی یک حس حضور
هر روز به تو سلام می دهیم و هر روز حضورت را فریاد می کشیم
رئوف سعیدیان
السلام علیک ایها النبی و رحمه الله و برکاته
چه احساس با طراوتی به دلهایمان دست می دهد آن گاه که تو را پیش رویمان حس می کنیم و با زبان ناقصمان به تو سلام می دهیم.سلام بر تو ای پشتیبان و ای سرمایه ی بزرگ امت که یادت روح افزا و جان بخش است؟
می بخشید که ما نامحرمان نابینا حضور تو را درک نمی کنیم و سالگرد رفتنت را ماتم می گیریم. تو نرفته ایی، چشمان ما نابیناست. ما نامحرمیم، تو حضور داری، همچنان که از لحظه ی نخستین آفرینش و از هنگام هبوط آدم(ع) حضور داشته ای؟ما حضورت را فراموش کردایم و به همین دلیل بود که فراموش شدایم.ما هر روز به تو سلام می دهیم و هر روز حضورت را فریاد می کشیم. تو در کنار ما حضور داری و روشنی شبهای تاریک ما می باشی. می بخشید که حضورت را نادیده می گیریم.
حضانت اطفال در فقه مذاهب اسلامی
مسئله حضانت از آن دسته مسائل شرعی ست که همواره در جامعه ودراجتماع انسانی پیش می آید وضرورت ایجاب می کند که احکام ودستورات فقهی و شرعی آن قاطع ومنسجم وبدون ابهام باشند که خوشبختانه هم در تمامی مذاهب اسلامی چنین است وهر کس بدون سد هر مشکل می تواند به مفتی یامحاکمه شرعی مراجعه ووظیفه خود را فارغ از آرای مزاحم وپیچیدگی ها در یابد
نفقه زن در فقه مذاهب اسلامی
رئوف سعیدیان
مقدمه :
برابر حکم صریح قرآن تامین هزینه و مخارج زندگی زن بر عهده مرد می باشد آیات
وعلی المولود له رزقهن و کسوتهن بالمعروف«بقره 233»
وبما انفقوا من اموالهم «نساء34»
اسکنوهن من حیث سکنتم من وجدکم«طلاق 6»
به این فرایند اشاره دارد
همچنین پیامبر گرامی اسلام ضمن روایاتی بر این فرایند تاکید داشته است
«قال ر سول الله (ص)»اوصیکم بالنساءخیرا فانهن عندکم وان اتخذتموهن بامانه الله واستحللتم فروجهن بکلمه الله وان لکم علیهن ان لا یو طن فرشکم احدا وان لایاذن فی بیوتکم لاحد تکرهونه وان لهن علیکم نفقتهن وکسوتهن بالمعروف«»
غفلت امت از رسالت بزرگ خویش
به آیه 164 سوره آل عمران که رجوع می کنیم در آن آیه چنین می خوانیم
لقد من الله علی المومنین اذ بعث فیهم رسولا من انفسهم یتلوا علیهم ایاته و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه وان کانوا من قبل لفی ضلال مبین
در این آیه مبارکه رسالت و ماموریت پیامبر گرامی اسلام در طول حیات مبارکشان تبیین شده است رسالتی که همانا دعوت به سوی الله با تلاوت آیات و تزکیه وتعلیم کتاب و حکمت می باشد. حقا که آن پیام آور مهربان به طور تمام و کمال ماموریت خویش را به انجام رسانید. گواهی و شهادت امت درآخرین سفر معنوی پیامبر«ص» حجه الوداع گویای این ابلاغ کامل است.آنجا که یاران و ملازمان وی در جواب پرسش پیامبرشان یک صدا و همنوا فریاد زدند:
فروپاشی ایدئولوژیک
به نام خداوند مهربان
ما در جنگ هستیم
دنیا در حال تغییر است ، جنگی سخت در گرفته است جنگی که سربازانش نامرئی ودیده نمی شوند ؟جنگی که به درون خانه هاو مدارس ما کشیده شده است. نیروهای شر وشیطان با تمام توان به پا خواسته و همگی به سوی یک هدف واحد، تنها یک هدف واحد تلاش وحرکت می کنند .تلاش برای حاکم کردن حکومت شیطان.تلاش برای زدودن اسم ورسم خدا ومعنویت از چهره دنیا وتهی نمودن دنیا از ذکر واسم الله .همگی دست به دست هم داداند و زیر عنوان نظم نوین جهانی وبه عبارت واضحتر اومانیسم یا سکولاریزه نمودن جهان تغییرات اساسی در جهان ایجاد می کنند.
پیشنهاد آخر هفته 3
فهیمه شانه
تا حالا هایکو خواندهاید؟ همان اشعار هجاییِ ژاپنی که خیلی کوتاه و دلنشیناند و مضامین زیبایی هم دارند. البته بهتازگی انگار هایکوی فارسی هم مُد شده است! اما به گمانم این قالب برای شعر فارسی نیست و اگر هم بخواهیم شعر فارسی را در این قالب ببریم، شاید تمام ویژگیهای هایکو را نتوانیم بر آن منطبق کنیم…
من معنی «سیاوچمانه» را نمیدانستم. اصلاً تا به حال این کلمه به گوشم نخورده بود. وقتی کتاب «صد سیاوچمانه» را از عزیزی هدیه گرفتم، تازه فهمیدم که این کلمه کردی است. سیاوچمانه نامِ سرودهای کردی
از متن کتاب:
«دستهای ریحان برایم فرستادی
از کجا میدانستی
آرزویش را داشتم»
«رنگِ زردیِ خزان
گناهِ پاییز است
و رنگِ زردیِ من
از دوریِ دلدار»
■ ■ ■
است که در این کتاب آمده است. کتاب را که باز کردم و دو سه سیاوچمانه را خواندم به یاد هایکوهایی افتادم که قبلاً خوانده بودم و فکر کردم خیلی به هایکو شبیهاند.
«سیاوچمانه از جمله ترانههای کردی باستانی هستند که با گویش هورامی و بر اساس شیوهٔ هجایی سروده شدهاند. سیاوچمانه ترکیبی است از دو واژهٔ «سیاو» به معنی سیاه و «چمان» به معنیِچشمها و به ترانههایی گفته میشود که در وصفِ سیاهچشمان سروده شدهاند. سیاوچمانه از معدود ترانههای عامیانهٔ کردی است که هنوز موردِ توجهِ مردمِ هورامان است و به آن عشق میورزند و با طلوع و غروبِ خورشید بر بلندایِ کوهستان زمزمهاش میکنند.»
در این کتاب صد سرودهٔ کردی از لالایی گرفته تا وصف کوهستان، عشق به وطن و حالاتِ معشوق آمده است. هیچیک از این سرودهها از پنج سطر بیشتر نیست اما سادگی و زیبایی هر کدام وادارت میکند بعدی و بعدی و بعدی را هم بخوانی. الفاظ فارسی هر سیاوچمانه در یک صفحه از کتاب نشسته و در پایانِ کتاب اصلِ سیاوچمانهها به زبانِ کردی آمده است.
رئوف سعیدیان و فریاد شیری این سرودهها را در کلماتی زیبا و ساده به فارسی برگرداندهاند و مقدمهای خوب و کامل هم دربارهٔ سیاوچمانه در اولِ کتاب آوردهاند. این کتاب نه برای پایانِ این هفته بلکه برای پایانِ همهٔ هفتهها دلچسب است و خستگی را از تنِ آدم میرماند.
دیشب تاریخ تکرار شد ولانه جاسوسی دیگری تسخیر شد ۳۲ سال پیش هم همین اتفاق افتاد تو ایران ومصر دارد همان تاریخ ایران را تکرار می کند سلام بر مصر وملت انقلابی اش که گلوی رژیم غاصب را می فشارد وان را خفه می کند
کجاست اوباما ان ریس جمهور بي فکر که ببیند دارد چه اتفاقي می افتد؟ کجاست بوش ان وحشی زمان
جه ژنه ت موباره که و گه رده ن ئازاد هه و شنه فینکه که و چه وسه رینی
جه ژنه ت موباره که و گه رده نت ئازاد هه و پیره نازداره که و شاروو گیانی ، هه و شنه فینکه که و چه وسه رینی ،هه و ئا که سه که یادت شه فاو گردو ئازاره کامنه
هه ونادیاره که م .هه زار سالین چه ژنی مه ینی و چه ژنی ملاو تاسه داری به تاسه شیرینه که یشا ئاشتی باوه به لام من هه ر چه مه راناو هیشتای سه رو راکی هانه کله که وله یوه ئینتیزازیت کیشو تا به ی و ته نیا راییو چه ژن بارکیت که روو چه نیو گه رده نیم ئازاد که ریو به ده نگه نه رمه که یت چلاکیه وراوه گیانه که م
تو گرد چه ژنیوه بی یادو من چه ژنه که ریو گیلیوه په ی هه واره که یما به لام من گرد چه ژنیوه به یادو تو چه ژنه که رونه و به یاد وتو یادو هه واره که یما که روو نه و به یادو تو سه ره منیه ووه و ژیوای به روو سه ر
بو گیله جه سه راسه رو عه مروو هه زار ساله یمنه تا وینی که ته نانه ت تاقانه ساتیویچ نیا که بی فیکروو تو دابو م سه ر. تو که فره بی وه فانی. تو که سه رده سه و بی وه فایانی. تو که هه میشه ی چلی کیشی. تو که جه مه دره سه و هه وارینه حیچ ده رسیوت نه وانان تو که .................
پیشکه ش به تو که هه وار به تووه مه عنا گیرو و ژیوای بونه و تووه شیرینا
سلام په ی هه وراری که پیریو و مورشیدیوش پیسه تو په روه رده که رده ن
هه واره که م هه و هه واره دلنشینه که م
وه ختیو تاسه دل گیره که و سوما و چه مام جه وه رموو شیرینوو چه و سه رینی هایم که ریوه سه راکوه که و په شته و که پره کیماوه هور زییناو لوینا په ی سه ر به رزایه که ی ئالایه و سه رو سوخنوو پیره نازداره که ی که رینا چه م که سووره بی سه راپاو دلو ده روونیم بوه و تو گیری بوه و پیره شیرینه که یم گیری که هیشتای هیشتاین نه تاوانم په ی ته نیا ساتیوه جه ویرش به روو .
هه واره که م سلام په ی شنه که و چه وسه رینیت سلام په ی چیایی چه مه هانه کات وه شله ی ئیسه یچ پیسه ئا وه ختیه ی که جه به هه شته نه بینمی تاوایام سه رت ده و و وانووتوه و جه تاسه کات ثه مه ر وه روو
داخوم کریو جاریوته ر هه ر ته نیا جاریوته ر تو بینه و من بوونه و ئا پیره نازداره بونه و پیرشالیاریش هه م دیسان بلوناوه چله خانه که ش داخوم به یوه ئا روه وئا ساته دل به ره سلام په ی هه ناسه کات هه واره که م که منت یاونا په نه سلام په ی پیره نازداره کات
زیبا ، خواندنی ودوست داشتنی،افرینشی نو در ادبیات کردی
زیبا ،خواندنی ودوست داشتنی .این تنها توصیفی بود که بداهتا هنگام مواجه با افرینش تازه زوج نویسنده مریوانی برای توصیف ان به ذهنم خطور کرد ظاهری زیبا ودلنشین که هر بیننده جوینده دانش را به خود جذب می نماید افرینشی زیر این نام: صیدی عاشقانه سرای اورامان. نخستین نوزاد مجموعه ادبیات کردی که به حق مسیری ست که می طلبید در ان مسیر کار کرد واین انتظار با چاپ اولین مجموعه براورده شد.
قطع کتاب بسیار به روز و معاصرانه ست در عصری که مجال کتاب خوانی کمتر است افرینش چنین کتابهایی بسیار به جا ومیمون ومبارک می باشد که جا دارد به افرینندگان ان افرینش نو دست مریزاد گفت.
محتوای کتاب واقعا علمی وبرابر استانداردها تدوین وخلق شده است برای کسی که بخواهد دنیای پر رمز وراز این شاعر هورامانی را بشناسد بسیار مناسب وکامل است اینک برای معرفی بهتر کتاب گفتاری گویاتر از خود کتاب ندیدم به همین خاطر گزیده ای از ان را انتخاب وپیش رو گذاشتم
لحن ارام او به هنگامی که عواطف خود را به یاد می اورد به ادمی نوعی دل اسودگی و ارامش می بخشد ...
از مجموع حدود 1070 بیت شعری که در دیوان او وجود دارد بیش از 700 بیت کاملا با عشق ارتباط دارند تعداد این مقدار شعر که هفتاد درصد کل دیوان او را نیز تشکیل می دهد نشان دهنده جهان خاص و توجه ای است که او به این موضوع از خود نشان داده است
صیدی تا پایان عمر نتوانست با مردم رابطه ای دوستانه برقرار کند سرانجام در اخر عمر از همیشه تنهاتر شد
بی گمان انس او به قران و حدیث زمینه کاربست تلمیح را در شعر او فراهم اورده است
سخنی گزاف نیست اگر ادعا کنیم غم برجسته ترین موتیفی است که صیدی توانسته عامدانه با بیانی شاعرانه و تعبیرات در خور، ان را بپروراند
ئانه کام دله ن ویش به دل زانو
جه سه ودای زولفت په شیو مه مانو
ئه ر شیخ ئه ر مه للا ئه گه ر ده رویشه ن
سه ودای زولفی تو گرد عاله م پیشه ن
مژده پیامبر خاتم
او می آید
بررسی ظهور مهدی از دیدگاه منابع وآثار اسلامی
«منابع واحادیث اهل سنت»
مقدمه:
درسیستم پیش رونده به سوی نظم نوین جهانی «سکولاریزه نمودن جهان»ادیان ومذاهب تحریف می شوند .اصول و واقعیت های تاثیر گذار وکلیدی ودارای نقش در آینده جهان با ابزار رسانه وتبلیغات بمباران و از اذهان زدوده می شوند .دشمن برای انجام این منظور خود مستقیم وارد صحنه نمی شود بلکه از غفلت وجهل برخی از مسلمانان ساده اندیش استفاده وبا تشکیل فرقه های به ظاهر اسلامی ،از طریق آنان هر آن چه که می خواهد انجام می دهد مبانی را تضعیف وبرخی از اصول را زیر سئوال می برد .مسئله ظهور منجی ومهدی واعتقاد به او یکی از این دست مسائل است که دشمن از آن بسیار می ترسد وبه همین دلیل هم از گسترش آن ممانعت می نماید چون اگر ظهور مهدی باشد آن وقت نظم نوین جهانی یعنی آب در هاون کوبیدن . چون اگر امت مسلمان معتقد وپایبند به ظهور منجی وبرنامه ریزی برای بنیان نهادن حکومت عدل مهدی باشد آن وقت دیگر تمامی نقشه ها وسکولاریزه کردن جهان پشیزی نمی ارزد ونتیجه ای نمی دهد به همین دلیل گام اساسی را برای محو این اندیشه که در طول تاریخ، مسلمانان بدان معتقد بوده اند بر می دارند آن هم توسط خود ما ،توسط فرقه های متحجر وبدور از دانش وسواد مسلمان .این همه بمباران اندیشه مهدویت در حالی ست که آنان خود به ظهور دجال وشیطان یک چشم خود معتقد وبرای حکومت آن دو، بنیان ها پایه ریزی می کنند .دشمن زیرک است دشمن مثل ما کوته بین وتک رو نیست دشمن می داند چه کند دشمن چشم انداز دارد .آنها نتیجه زحمات وبرنامه ریزی های خود را به عینه مشاهده نموداند.متاسفانه در جامعه اسلامی ندانسته بسیاری به اندیشه مهدی طعنه می زنند آنها ایمان ما را نشانه رفته اند. آنها ایمان ما را به غارت برداند این نتیجه را زمانی کسب نموداند که ما مسلمانان در خوابی عمیق بوده ایم و در پاسداری از ارزشهایمان غافل مانده ایم. اما غمی نیست چون او می آید وقطعا هم می آید ودشمن هم به یقین می داند که می آید وهمه توطئه هایشان را نقش بر آب می کند. پیامبر درباره ظهور منجی چه فرمود؟
با استناد به کتابهای ششگانه حدیثی اهل سنت پیامبر گرامی اسلام فرموده است:در آخر زمان فردی فاطمی از اهل بیت من و هم اسم من که مهدی نامیده می شود ظهور می کند ودنیا را پر از عدل می نماید .اما علی رغم این بشارت، دریغ که برخی از مسلمانان از احادیث ومژده رسول الله چشم پوشی نموده وخود به اجتهاد پرداخته واین مسئله را به گمان خود رد نموداند .ستمی نابخشودنی ونظری جاهلانه و بدور از هر گونه تحقیق و مراجعه به منابع دینی.
پیامبر«ص» فرمود:
مهدی از نسل فاطمه است/عن سعید بن مسیب قال کنا عند ام سلمه فتذکرنا المهدی فقالت سمعت رسول الله «ص»یقول:المهدی من ولد فاطمه. وبا الفاظ دیگر مثل المهدی منا اهل البیت والفاظ «المهدی من عترتی من ولد فاطمه /سنن ابن ماجه 4076/سنن ابی داود 3735و4/107/کنزل العمال 14/264/مستدرک حاکم4/557/الصواعق المحرقه ص163/المعجم الکبیر23/267
پیامبر فرمود:
اگر از دنیا فقط روزی باقی مانده باشد خداوند در آن روز مردی را از اهل بیتم می فرستد تا زمین را پر از عدل نماید
عن علی عن النبی «ص»قال لو لم یبق من الدهر الا یوم لبعث الله رجلا من اهل بیتی یملوها عدلا کما ملئت جورا /این حدیث با عبارات جوراجور دیگری فراوان آمده است .عن عبدالله قال: قال رسول الله: لا تذهب الدنیا حتی یملک العرب رجل من اهل بیتی یواطئ اسمه اسمی /سنن ابی داود 3734/سنن ترمذی2156/مسند احمد 1/376/المعجم الطبرانی 10/164/این حدیث در کتاب ابن خزیمه والمستدرک حاکم وصحیح ابن حبان آمده وذهبی آن را صحیح دانسته است.المصنف ابن ابی شیبه 15/198صحصح ابن حبان8/290مستدرک 4/557
پیامبر به آمدن مهدی بشارت می دهد.
«ابشرکم بالمهدی یبعث فی امتی علی اختلاف من الناس وزلازل»این حدیث در المسند احمد آمده است.
اصحاب پیامبر که احادیث رسوالله را درباره مهدی روایت کرداند:
55 نفر از صحابه گرانقدر پیامبر گرامی احادیث مهدی را از زبان پیامبر روایت ویا درباره مهدی حدیث را بازگو نموداند.از زمره این اصحاب می باشند: خلفای راشدین –حضرت فاطمه ،عایشه،ام سلمه ،ابوذر،معاذ،عبدالرحمن بن عوف،ابن مسعود،سلمان،عمار،تمیم دارمی،ابوایوب انصاری،ابوهریره،ابن عمر،ابن عباس،زید ابن ارقم،ابوسعید خدری،جابربن عبداله انصاری،انس بن مالک ،حذیفه بن یمان،ابوقتاده.گواهی علما و دانشمندان بزرگ درباره صحیح ونیکو بودن احادیث
ترمذی از محدثین بزرگ اسلامی در مورد 3 حدیث از احادیث مهدی فرموده که نیکو وصحیح می باشند حاکم نیشابوری گفته :اسنادش صحیح اما بخاری ومسلم این حدیث را نیاورداند لازم به ذکر می باشد که احادیث مهدی که به اسم دلالت بر او کنند در صحیح بخاری ومسلم نیامداند اما احادیث به صورت مجمل وارد شداند که دیگر احادیث آنها را به مهدی تفسیر می کنند.از جمله حدیث:
پیامبر فرموده است
هنگام نزول عیسی امام شما از خود شماست وعیسی پشت سر او نماز می خواند. کیف انتم اذا نزل ابن مریم فیکم وامامکم منکم/ صحیح مسلم کتاب ایمان و/ صحیح بخاری باب نزول عیسی/. در ادامه حدیث امده است «فینزل عیسی بن مریم فیقول امیرهم تعالی صل لنا فیقول لا ان بعضکم علی بعض امرا تکرمه الله هذه الامه» بیهقی:
حدیث های پیرامون مهدی صحیح ترین اسناد را دارد «الاعتقاد والهدایه الی سبیل الرشاد 127».
ابن تیمیه:
حدیث های خروج مهدی صحیح است. «منهاج السنه 211» .
تفتازانی:
درباره قیام مهدی حدیث های زیادی وارد شده است «شرح المقاصد 5/312» . سیوطی:
آنها را صحیح ونیکو وصف کرده است«الجامع الصغیر2/672رقم 9241
محدثان بزرگی که در طول تاریخ اسلام احادیث را نقل کرداند:
از این محدثان به عنوان نمونه می توان به بزرگان ذیل اشاره کرد:ابن ابی شیبه،احمد بن حنبل،ابن ماجه،ابوداود، ابن قتیبه،ترمذی،بزاز،طبری،بربهاری،ابن حبان،مقدسی،طبرانی،دارقطنی،حاکم نیشابوری، ابونعیم اصفهانی،بیهقی،خطیب بغدادی،بغوی،قاضی عیاض،ابن عساکر،ابن جوزی،ابن جزری،ابن عربی،قرطبی،ابن خلکان،ابن تیمیه،جوینی شافعی،المزی،ذهبی،ابن قیم،تفتازانی،ابن کثیر،ابن حجر،سیوطی،شعرانی،متقی هندی.
چکیده:
بحث ظهور مهدی در آخر زمان یک مسئله مبهم وغامض وبدون مستند وپشتیبان نیست. بشارت پیامبر گرامی اسلام و حتی برشماری اوصاف آن ، نقل این احادیث شریف توسط جمع کثیری از صحابه ،صحیح دانستن روایات از طرف محدثین وحدیث شناسان وروایت کردن صد ها محدث ودانشمند بزرگ مسلمان در طول سده های عمر اسلام از دلایل قطعی بر ظهور منجی مسلمانان می باشد وآن کسانی که با این فکر واصل به مبارزه ومخالفت برخواسته اند قطعا از کانال عقل ناچیز خود وبدون توجه به منابع اسلامی تک رویی نموده وبه یاری دشمن برخواسته اند. دشمنی که همه ی غم وهمش همین است که فکر ظهور منجی را از سر مسلمانان بزداید . ومسلمانان را امتی غافل وبدون انگیزه وسهل انگار بار آورد. مسلما احادیث ظهور مهدی وگواهی دانشمندان وبحث مهدی از دیدگاه اسلام ودر منابع وآثار دینی بسیار گسترده تر از این است اما به همین مختصر بسنده می شود امیدوارم توانسته باشم گامی کوچک در جهت احیا ویادآوری این فکر دینی وبشارت نبوی بردارم ودر کشف توطئه ایادی شیطان قدمی برداشته باشم.آنها برای ظهور شیطان یک چشم خود وحکومت دجال با بنیان نهادن حکومت غاصب اسراییل وحمایت بی دریغ از آن سرطان خطرناک کوشش می نمایند وحتی در غفلت ما در کنار خانه خدا، حرم امن الهی نماد شیطان می سازند ورمی جمارات ما را که نماد شیطان بود وهر مسلمانی آن را با سنگ می زد به بهانه هایی از بین می برند ودیوار به جایش می سازند تا به شیطان آنها توهین نشود اما ما هر روز غافل تر از دیروز به اختلافات فی مابین دامن می زنیم ودشمن را نادیده می گیریم. ما اشتباه حالی شدایم. دشمن ما یکی دیگر است وما خود را دشمن خود می دانیم. ای وای که ما کجائیم؟ودر کدام وادی گام بر می داریم، وادی غفلت ؟وادی جهل وسهو و نادانی؟ مهدی جان تو بیا که آسمان خون می بارد.
ئاما ویه رده سوب جه گوزه ردا
ته سبیحات جه ده س سوفیان وه ردا
کدام پادشاه سعودی فلسطین را به یهودیان بخشید؟
ابن سعود که با قبول تعهدات تازهای در برابر انگلیسیها دوباره از حمایت آنها برخوردار شده بود، تا سال ۱۹۳۲م، علاوه بر نجد و حجاز، ایالات جنوبی و غربی عربستان را تا کرانههای دریای سرخ و حدود یمن و عدن و ایالات شمالی و شرقی را تا نواحی سواحل خلیج فارس و کویت و عراق به تصرف خود درآورد. عبدالعزیز بن سعود در نهایت، در ۲۳ سپتامبر ۱۹۳۲م ایجاد کشور عربستان سعودی را اعلام کرد و نظام پادشاهی را در آن تأسیس نمود
هدد أعضاء في منتديات جهادية بالانتقام إذا كان "خبر مقتل تنظيم القاعدة أسامة بن لادن صحيحا"، في حين توقعت وزارة الأمن الداخلي الأميركية "تهديدات" انتقامية لمقتل زعيم تنظيم القاعدة.
نشرت صحيفة نيويورك تايمز مقالا لنيكولاس كريستوف يتساءل فيه عن مرحلة ما بعد سقوط بن لادن في عملية استخبارية أميركية.
تفاصيل عملية مقتل بن لادن
بن لادن في مؤتمر صحفي في أفغانستان في 26 مايو/أيار 1989(رويترز)
کشفت مصادر أميركية مطلعة تفاصيل إضافية عن العملية التي استهدفت اليوم الاثنين مبنى في مدينة إبت آباد وأسفرت عن مقتل أسامة بن لادن زعيم تنظيم القاعدة وأحد أبنائه.